AKTUALNOŚCI

Anti-aging – rzuć wyzwanie starzeniu!

Któż nie chciałby być wiecznie piękny i młody? Niestety, z procesami starzenia nie wygra się jak z przeciętną chorobą, na którą lekarz wypisuje konkretny lek. Tutaj kluczową rolę odgrywa profilaktyka, a ważniejsza od wizyt w aptece jest zmiana stylu życia. Właśnie tym zajmuje się medycyna anti-aging. W jaki sposób możemy skorzystać na tym w codziennym życiu?

Co to jest medycyna anti-aging?

Najprościej mówiąc, medycyna anti-aging, czyli przeciwstarzeniowa, to ogół działań mających na celu opóźnienie procesów starzenia się organizmu. Jej celem jest zatem nie tyle leczenie konkretnych chorób, co podtrzymywanie dobrego stanu zdrowotnego człowieka. Stąd wniosek, że najważniejsza jest profilaktyka, co w znacznej mierze sprowadza się do prowadzenia zdrowego trybu życia, wyeliminowania różnych złych nawyków, stosowanie zdrowej diety itp.

stetoskop i długopis

W jaki sposób określamy, co konkretnie w naszym życiu jest do zmiany? Dokładne zalecenia ustalane są przez lekarza po uprzednio przeprowadzonym, obszernym wywiadzie z pacjentem, poprzedzającym szereg różnych badań - krwi, poziomu hormonów, wchłanialności witamin itp. Po określeniu biologicznego wieku organizmu, lekarz może stwierdzić, co należy poprawić.

Anti-aging - z czym to się je?

Co możemy z tego wszystkiego wynieść dla siebie? Samemu oczywiście nie zastąpimy roli lekarza, możemy jednak skorzystać na rosnącej popularności anti-aging, zwracając większą uwagę na prowadzony tryb życia oraz stosowaną dietę. Szczególnie istotne jest, abyśmy dbali o dostarczanie organizmowi składników wspomagających regenerację komórek, odżywiających skórę oraz walczących z wolnymi rodnikami, które odpowiadają za starzenie się organizmu. Wśród nich wymienić warto m.in.:
  • Witaminy - A, C oraz E, czyli antyoksydanty o wzajemnie uzupełniającym się działaniu. Witaminę A znajdziemy w jajach, wątrobie, żółtych i zielonych owocach oraz warzywach, mleku i nabiale. Witamina C znajduje się w owocach cytrusowych oraz warzywach (pomidory, ziemniaki). Z kolei witamina E to składnik olejów roślinnych, zielonych warzyw, podrobów, orzechów oraz jaj.

zestaw warzyw

  • Flawonoidy - organiczne związki organiczne, które wzmacniają odporność organizmu oraz mają korzystny wpływ na układ krążenia. Znajdziemy je w warzywach (pomidory, brokuły), owocach (czerwone grejpfruty, jagody, aronie), czarnej i zielonej herbacie, oliwie z oliwek, czerwonym winie czy kakao.
  • Ginko, czyli miłorząb dwuklapowy - pochodzące z Chin drzewo, z którego wyciąg przyspiesza regenerację skóry poprzez poprawę jej ukrwienia.
  • Resweratrol - substancja, która chroni włókna kolagenu, pomaga także w wybielaniu przebarwień. Występuje głównie w czerwonych winogronach.