AKTUALNOŚCI

Jak zadbać o włosy po lecie?

Latem włosy dostają w kość tak samo jak nasza skóra. Szkodzi im promieniowanie UV, szkodzi słona woda. Upał również nie pomaga. Sytuację pogarsza dodatkowo fakt, że często nie przestrzegamy podstawowych zasad pielęgnacji adekwatnych do trwającej pory roku. Kiedy więc okres wakacyjny dobiega końca, nadchodzi czas na intensywną odnowę naszych włosów. Włosy po lecie są często osłabione i wysuszone. Aby przywrócić im upragniony blask, sprężystość i zdrowy wygląd, musimy wykonać szereg czynności, które pozwolą nie tylko oczyścić włosy i naprawić uszkodzenia wywołane słońcem, ale także nawilżyć i odbudować.

Wizyta u fryzjera

Tak naprawdę, od tego powinniśmy zacząć. Dopiero gdy pozbędziemy się rozdwojonych końcówek, będziemy mogli zabrać się za kolejne zabiegi pielęgnacyjne. Dobrze jednak, abyśmy ograniczali się tylko do podcięcia włosów, oszczędzając im dodatkowego obciążenia, np. w postaci farbowania.

Oczyszczanie

Włosy myjemy w letniej wodzie i unikamy takich urządzeń, jak prostownica czy suszarka. Stawiamy na szampony zawierające łagodne substancje. Dobrym pomysłem jest stosowanie odżywki, która nawilży oraz zmiękczy nasze włosy.

jak dbać o włosy latem

Nawilżanie

Właściwie dobrany szampon warto uzupełnić odżywkami i maskami do włosów, które nawilżą oraz wzmocnią nasze włosy. Składniki, na jakie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, to: kwas hialuronowy, aloes, gliceryna, cukier, mocznik, proteiny, oleje roślinne, wyciągi z ziół.

Stosowanie peelingów

Pamiętajmy, że martwy naskórek gromadzi się nie tylko na naszej twarzy. Podobny problem dotyczy skóry głowy, a konsekwencje jego zaniedbania mogą mieć bardzo szkodliwy wpływ na nasze włosy: od przetłuszczenia, aż po wypadanie. Regularne peelingi (wystarczy raz na tydzień) nie tylko pozwolą temu zapobiec, ale ułatwią także skórze głowy przyjmowanie składników odżywczych.

Odpowiednia dieta

Jak zwykle przy problemach związanych ze skórą czy włosami, nie obędzie się bez dostarczenia naszemu organizmowi odpowiednich składników wraz z pożywieniem. Uwzględnijmy zatem w naszej diecie takie produkty jak: pełnoziarniste pieczywo, mięso, ryby, drób, jaja, pomidory, makarony i kasze, pestki dyni i słonecznika, orzechy, siemię lniane, rośliny strączkowe.